Бивш сътрудник на американската корпорация Boeing расказа секрети на компанията. В частност съобщи, че при производство на самолети от модела Boeing 787 Dreamliner са се използвали компоненти, изписани за вторични суровини. Според неговите думи, не по-малко от 50 хиляди бракувани детайли сега стоят в самолети, които изпълняват полети по цял свят.
Механикът на компанията Strom, която е подизпълнител на американската аерокосмическа корпорация Boeing Ричард Куевас съобщи, че „животът му се е преобърнал“, след като започнал да говори за нарушения при производството на самолетите Boeing, пише Newsweek. Експертът вдигнал тревога, след като узнал шокиращи подробности относно безопасността на самолетите. Според него, получената информация е само „върхът на айсберга“.
Основната причина, поради която корпорацията нарушава регламентите за сглобяване на самолети, е скоростта. По думите на Куевас, това се прави, за да може началникът (в оргинала - мениджърът - бел.пр.) да получи „добър бонус“. Затова често скоростта се поставя над качеството.
Ричард Куевас не е първият служител на компанията, който е заговорил за проблеми в Boeing. По-рано с разкрития излязоха Джон Барнет и Джошуа Дийн. Обаче след известно време те починаха при загадъчни обстоятелства. Дийн беше на 45 години, водеше здравословен начин на живот и нямаше здравословни проблеми. Той почина в болница поради усложнения от пневмония. През 2022 година Джошуа Дийн откри груби нарушения при производството на Boeing 737 MAX по време на една от проверките. Той докладва за това на ръководството, но ситуацията беше игнорирана. В хода на същата проверка той не забеляза друг дефект, за което в крайна сметка беше уволнен.
Тялото на Барнет беше намерено в колата му през март, а полицията съобщи за самоубийство. Той съди Boeing и обвинява компанията в нарушаване на производствените стандарти. В деня на откриването на тялото Барнет трябваше да дава показания в съда.
По-рано The New York Times съобщи, че компаниите Boeing и Airbus използват в производството детайли от титан с фалшиви сертификати за съответствие на метала. Във връзка с това започна разследване за установяване на последствията.
Известно е, че Boeing има проблемен модел — 737 MAX. В края на миналата година Федералното авиационно управление (FAA) на САЩ поиска от авиопревозвачите да проверят самолетите от този модел за дефект в системата за управление на руля. По-рано експлоатацията на Boeing 737 MAX беше спряна след две катастрофи. Един самолет се разби в Етиопия през 2019 година, загинаха 157 души, а вторият — в Индонезия, с 189 жертви. Причината за двете катастрофи беше неизправност в системата за подобрение на характеристиките на маневреността (MCAS).
No comments:
Post a Comment
Коментарът ви ще бъде модериран и след това включен към блога. Възможно е публикуването му да се забави по тази причина, за което моля да ме извините.