Friday, October 16, 2020

Генералният директор на Microsoft: дойде време да реформираме капитализма

 Генералният директор на Microsoft Сатья Надела счита, че е време да се переосмисли принципът на работа на капитализма, пише Business Insider.

Надела призова към «референдум за капитализма». Той счита, че бизнесът трябва да стане по-отговорен. В частност, успехът на компаниите по негово мнение трябва да се определя не само по печалбата, но и по ползата, която те носят на обществото.

По мнението на Надела, успешността на бизнеса трябва да се измерва по количеството работни места които създава, по жизненото ниво на сътрудниците и по тази печалба, която дой донася не само на себе си, но и на своите доставчици.

«Това е справедливо днес, през 2020 година. И сега, в разгара на пандемията трябва да проведем референдум за капитализма» — заявил Надела на виртуалният самит Forbes JUST 100.

Както отбелязва BI, изказването на Надела прозвучало на фона растящо търсене на «капитализъм  на заинтересуваните страни». Той се заключава в това, че компаниите се съсредоточават на потребностите на всички участници в бизнес пътеките, включая обществото като цяло.

Буржуята ще нареформират, само гледайте. 

Става сутрин гендиректора на Микрософт и реве:"Галя! Днес започвам нов живот! Днес ставам по-отговорен към своите работници и страната! Аз съм социално ориентиран, Галя! Къде е флага? Дай ми флаг, аз ще се загърна в него. Ето, видиш ли, загърнах се във флага. Аз съм социално ориентиран! Аз съм патриот! Сега ще отида на работа и ще разнеса на сътрудниците кафе, ще ги разпитам за семейните им работи, ще узная накрая с какво те там живеят, у кого се кредитуват, какъв процент по ипотека плащат... Галя, махни хайвера, аз съм социално ориентиран патриот, аз трябва да ям това, което ядат моите сътрудници. Какво ядат моите сътрудници? Китайска храна? Аз не мога да ям китайска храна, аз съм патриот. Аз трябва да върна производството в страната и да открия работни места! Галя, дай ми телефон, сега ще звъня на моя конгрессмен. Ние срочно трябва да проведем референдум! Галя, ти трябва да дойдеш на референдума. Какво значи "не искам"? Галя, трябва да се реформира капитализма, а то революция ще стане, и ти ще работиш в колхоза "Оклахомски работник", а не по Долче и Габана ще се шляеш . Край, нищо не искам да слушам, ще дойдеш на референдум - и точка! Къде е моя телефон?.. Стига вече като скот сме живели, стига сме мъчили доставчиците, на тях също печалба им е нужна... Бедните, нещастни доставчици... Миличкият дребен бизнес... Доставчици... Къде е тоя телефон бе, Галя?! На ръката в часовника? Проклети технологии!..."

А по повод реформи на капитализма най-добре да се питат професионалистите:

No comments:

Post a Comment

Коментарът ви ще бъде модериран и след това включен към блога. Възможно е публикуването му да се забави по тази причина, за което моля да ме извините.